Spa-Francorchamps'da WEC yeniden start alırken Goodyear şampiyonluk yarışına geri dönüyor

 -Goodyear’ın lastik sponsoru olduğu takımlar, LMP2 sıralamasında ikinci ve üçüncü sırada yer alıyor.

-Takımlar, geçen hafta gerçekleşen Avrupa Le Mans serisi yarışını hazırlık olarak değerlendirdi. 

-Üçüncü "B tipi" lastik hamuru WEC'de ilk kez sahneye çıkıyor.


FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) bu hafta sonu Spa-Francorchamps'da yeniden başlayacak. Uzun bir sezon ortası arasının ardından, Yarışlarda Goodyear lastikleri kullanan üç ekip, altı saatlik yarışı kazanmak için mücadele etmeye hazır. Sezon boyunca Goodyear ile yarışanJota Sport ve Jackie Chan DC Racing ekiplerine , genellikle Avrupa LeMans Serisi'nde (ELMS) yarışan, ancak bu hafta sonu dünya sahnesine çıkacak Portekiz ekibi Algarve Pro Racing'in Goodyear lastikli aracı katılacak.


Goodyear Eagle F1 SuperSport pist lastikleriyle mücadele eden üç otomobil de açık lastikli tek WEC sınıfı olan LMP2 sınıfında yarışacak Oreca 07 Gibson prototipi. Bu otomobiller, 4,2 litre V8 motorlarla yaklaşık 600 beygir güç üretiyor.


Goodyear, şu anda sıralamada ikinci ve üçüncü sırada yer alan Jackie Chan DC Racing ve Jota Sports araçlarıyla LMP2 şampiyonluk unvanının sıkı adaylarından. Bunlar arasından Jackie Chan DC Racing takımı son dört yarışı podyumda tamamlamayı başarırken, Jota, Kasım'da Şanghay'da kayda değer bir zafer kazandı.


Spa-Francorchamps'da Cumartesi düzenlenecek 6 saatlik yarış, altı ay önce Şubat ayında düzenlenen Lone Star Le Mans yarışından bu yana koşulan ilk WEC yarışı olacak. Bu hafta yapılacak yarışın ardından takvimdeki en önemli yarış olan Le Mans 24 Saat yarışından (19-20 Eylül) sonra, Bahreyn 8 Saat yarışı ile (21 Kasım) sezon sona erecek.


Avrupa Le Mans Serisi, Goodyear takımlarının hazırlanmasına katkı sağladı

15 Ağustos Cumartesi günü düzenlenecek altı saatlik Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) yarışı öncesinde, Avrupa LeMans Serisi'nde ELMS takımlar 9 Ağustos Pazar günü Goodyear Eagle F1 SuperSport pist lastiklerini kullanan 17 aracın yarıştığı Spa-Francorchamps'da dört saatlik bir mücadelede yarıştı.


Pazar günü yarışa iki araç ile katılacak olan Algarve Pro Racing ve genellikle bu seride yarışmayan, ancak WEC yarışına hazırlık amacıyla bu seride yalnızca bir seferliğine yer alacak Jota Sport için, rekabetin en üst düzeyde olduğu ELMS kapsamındaki bu ekstra pist süresi özellikle faydalı oldu.


Goodyear Yarış Satış, Test ve Pist Desteği Müdürü Mike McGregor,konu hakkında şunları söyledi: "Jota'nın ELMS yarışına katılmasının nedeni, yarış deneyimi kazanmak ve böylece bu hafta sonu düzenlenecek WEC yarışına daha zinde katılmaktı. Bu durum, bize de teknik hazırlık yapma konusunda yardımcı oluyor ve her iki yarışta da aynı özellikte lastikler kullanıyoruz. Bu ekstra pist süresi, büyük bir fayda sağlayacak. Ayrıca, Algarve Pro'nun katılması bize avantaj sağlıyor. Algarve Pro takımının pilotlarından biri, daha önce lastik geliştirme pilotumuz olan Jon Lancaster. Tüm bunlar, ısı performansı ve optimum teknik yapılandırma için isteyebileceğimiz tüm bilgileri bize sağlıyor. Böylece, WEC yarışı biz ve ortağımız olan takımlar için kesinlikle daha kolay olacak."


Yeni, üçüncü tip lastikler aşındırıcı Spa pistinde faydalı olacak

Spa'ya daha yumuşak A tipi lastiklerin yanı sıra, Goodyear'ın Temmuz ayında Paul Ricard Pistinde düzenlenen ELMS yarışında tanıttığı üçüncü tip lastikleri ve B-spec (orta) lastikler getirilecek. Takımlar, bu sezon koşulan iki yarışta bir A (yumuşak) ve C (orta-artı) tipi lastikleri kullandı.


Spa'nın gerçek bir eski tarz pist ve lastikler için oldukça zorlayıcı olması nedeniyle, uzun yarış süresi boyunca dayanıklılıktan emin olmaları gerektiğini ifade eden McGregor, şunları söyledi: "Diğerlerine kıyasla çok zorlayıcı bir pist. WEC takviminde Spa'ya en yakın pist Şanghay pisti ve ilk zaferimizi orada kazandık. Çıkardığımız dersleri bu hafta kullanacağız.”

"Her ne kadar Spa zorlu bir pist olsa da Şanghay'da lastikleri doğru bir biçimde yönettiğiniz sürece daha yumuşak A tipi lastik malzemesinden de performans elde edebilirsiniz. Takımlarımızla birlikte üzerinde bunun üzerinde çalışıyoruz ve Pazar günkü ELMS yarışından öğrendiklerimiz bize daha fazla yardımcı olacak."


Ardenler’de bulunan ve öngörülenmeyen hava şartları ile ünlü Spa'da, zeminin ıslak olması her zaman mümkün. Goodyear'ın tam ıslak zemine uygun lastikleri henüz piste çıkmamış olsa da Eylül ayında Silverstone'da kullanılan çok amaçlı orta sertlikte lastikler, karışık koşullarda oldukça kullanışlıydı ve bu hafta sonu da benzer koşulların olma ihtimali yüksek. 

FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda (WEC) önümüzdeki yarış 15 Ağustos Cumartesi günü 13:30 ile 19:30 (CEST) saatleri arasında gerçekleşecek. 



Goodyear hakkında:

Dünyanın en büyük lastik şirketlerinden The Goodyear Tire & Rubber Company'nin, 21 ülkede 47 fabrikası, ABD ve Lüksemburg’da iki inovasyon merkezi ve bünyesinde yaklaşık 63.000 çalışanı bulunmaktadır. The Goodyear Tire & Rubber Company'nin Türkiye'deki iştiraki olarak 1961 yılında kurulan Goodyear Lastikleri Türk A.Ş.; 2.000’e yaklaşan çalışanı ile Adapazarı ve İzmit fabrikalarında Goodyear, Fulda, Sava, Debica ve Kelly markaları çatısı altında, tüketici lastikleri ve ticari lastikler üretmektedir. İstanbul Sanayi Odası’nın sıralamasında Türkiye’nin en büyük ilk 100 şirketi arasında yer alan Goodyear Lastikleri T.A.Ş. aynı zamanda Türkiye’nin en büyük ihracatçıları arasındadır. Hisseleri Borsa İstanbul’da “GOODY” sembolüyle işlem gören Goodyear Lastikleri Türk A.Ş.’nin ürünleri ve faaliyetleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.goodyear.com.tradresini ziyaret edebilirsiniz.

Yorumlar